reklama

Čechizmy sú v móde

Transeurópske aktivity zasahujú aj cyklisticko-študentský projekt Kolokolo, tento článok je o ukrajinsky čechizmických bicykloch, ktoré robia slovenskí chalani zaplatení vatikánskou menou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bol podvečer a zostávalo už iba 24 hodín do Vianoc. V Trnave padala nočná rosa, ktorá okamžite zamŕzala. Snažila sa narobiť z ľudí mrzákov a aspoň trochu zaplniť „prázdne“ nemocnice. Ja som šlapal cez celé mesto na svojom čerstvo zakúpenom bicykli značky Ukrajina. Nebol tak úplne nový a ani novo nevyzeral, ale bol to môj vianočný darček. Od seba pre seba. Šlapal som okolo nemocnice od Adamovho, ešte stále domáceho, cykloservisu Pecobikes, až som sa prešlapal/predriftoval domov. Okrem uznanlivého pokriku bezdomovca „Dobrý bicykel!“ a môjho uznanlivého zdvihnutia palca v rukaviciach sa nestalo nič zaujímavé. Iba som sa stal majiteľom bicykla, ktorého bratia budú časom prenajímaní študentom FMK.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začalo sa to skôr, niekedy začiatkom decembra, keď som prišiel za Adamom na Misijný bazár. Tam sme pri haraburdách rozličného druhu viedli diskusiu o tom akým spôsobom sa budú bicykle prenajímať a čo všetko budeme potrebovať. Rozišli sme sa s tým, že to budú klasické bicykle „Ukrajina“ a okrem toho sme takmer nič konkrétne nevyriešili, ale aspoň som si kúpil 9 kníh napísaných v prvej polovici môjho rodného storočia. A ako bonus som mal igelitku s tvárou Cindy Crawford.

Čas šiel, a ja som z lyžovačky posielal nášmu Kubovi (z BACK-SPACE pozn. aut.) SMSkou číslo na Adama, aby sa stretli, vymenili si adresy a posunuli sa zase o krok ďalej. Netrochárčili sa. Keď som sa navrátivší na rodnú hrudu s nevôľou prihlásil na email, tak som zistil, že už máme vytvorené logo a „double-čechizmus“ názov Kolokolo. Netrvalo dlho a už sme v zložení Kubo, Baška a ja básnili pred dekankou. Bol to síce voľný verš, no jej požehnanie sme obdržali. Nasledovalo tisíc drobností, konfliktov, radostí a sklamaní, ktoré si nepamätám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prehupli sme sa cez demokratický výber farebnej škály, ktorá skončila rozhodnutím v jej neprospech. Demokracia bola následne obmedzená pri budúcich výberoch farieb a iných aktivitách, pri ktorých by bola iba brzdou. Nasledovalo moje spoznávanie sa s Kubikom a chalanmi z neho, menovite Gelkom a Matúšom, ktorí sú fajn a ešte nadôvažok úprimní chalani. Potom spomeniem naše natáčanie, pri ktorom nám Adam trochu premrzol a veľmi ľúbivé videjko o tom, ako sa skladá kolokolo bajk. Nasledovali míľniky typu tlačová správa – pod taktovkou BCKSPC PR žien Bašky a Blažky. Enormný záujem, ktorý to vyvolalo príjemne šokoval. Zháňali sa modelky na fotenie a nakoniec si Gelko priviedol Peťu, s ktorou (s obligatórnou prítomnosťou Adama) stvorili krásne fotky pre jeden denník, ktorý túžil po spravodajskej fotke. Zase sme o kus múdrejší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spoznal som aj kvestora našej univerzity, ktorý bol pre mňa mýtickou postavou – bolo mi odopreté stretnúť sa s ním už 2x, z neznámych príčin. Nakoniec sa to podarilo a pán kvestor je príjemný racionálny pán, ktorý všetko pripúšťa ako možnosť. Na maily ale zatiaľ neodpisuje, čím si iste vyslúži ďalšiu návštevu (smola, že bývam od jeho kancelárie asi 200 metrov). Čo sa týka novín a televízie, nie som mediálny nadšenec a mám rád svoj pokoj, takže nebudem písať, aké to bolo super, super je totiž to, že sa myšlienky tohto projektu šíria ďalej. Teplo sa totiž ženie do našich zemepisných šírok, čo prináša ideálnu situácia pre všetkých, čo majú radi zdravý pohyb na čerstvom vzduchu. Pretože slovami klasikov:„Na bicykli mozes jazdit akonahle ho uvidis, bez toho, aby si ho musel pozvat do kina, na veceru, alebo sa stretnut s jeho matkou.“

Patrik Hudák

Patrik Hudák

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som človek Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu